El consum de vi DO Alella als restaurants creix un 25% en el darrer any

El consum de vi DO Alella als restaurants creix un 25% en el darrer any

Salvador Puig durant l'acte de presentació
Salvador Puig durant l'acte de presentació | Òscar Pallarès
Fa uns dies va tenir lloc a l'espai Umami Barcelona, al barri de Gràcia de la ciutat comtal, la presentació de les dades referents als vins catalans de l'estudi Nielsen sobre consum de vi a l'Estat. L'Incavi, Institut Català de la Vinya i el Vi, va citar la premsa especialitzada per presentar les xifres de consum de vi català durant l'any 2017 i va comptar amb les intervencions del seu Director General, Salvador Puig, així com del Coordinador General de l'ens, Xavier Agell. L'estudi demostra que el consum de vi català segueix creixent i ara ja és líder a Catalunya tant pel que fa a la venda en botiga, com en el consum en el sector de la restauració. De cada 100 ampolles que s'obren a Catalunya, gairebé 36 (un 35,71%) corresponen a vins de Denominacions d'Origen catalanes, mentre que 27 de les ampolles són de la DOC Rioja i 37 són d'altres DO). 
Analitzant les xifres petites, les vendes de vins DO Alella a les botigues (tant especialitzades com grans superfícies) segueixen representant el 0,25% del total de vins catalans venuts a Catalunya. Però el creixement espectacular en la comparació de les xifres de 2016 i 2017 el trobem en el percentatge de vi DO Alella que es serveix als restaurants, i és que s'ha passat d'un 0,20% a un 0,25%, el que representa un importantíssim creixement del 25% en tan sols un any. 
Periodistes especialitzats del sector del vi escolten les explicacions de Salvador Puig, a l'espai Umami Barcelona