Narcís Perich llança, de la mà de Papers de vi, la cançó “Terra de vi”
El cantautor alellenc presenta aquest himne del vi català que ja podeu escoltar a YouTube

Aquest matí sortirà de la impremta el nou número de Papers de vi i aviat en començarà la distribució. Un dels articles que inclou aquesta edició (adjunt en format PDF -obriu-lo per tenir accés a la lletra de la cançó- i també sota aquestes línies) és una entrevista que Anna Alfaro ha mantingut amb el cantautor d'Alella Narcís Perich, que presenta la seva darrera cançó, "Terra de vi". Escolteu-la fent clic aquí. El videoclip està enregistrat entre Alella, El Masnou i Teià i hi apareixen els cellers Alta Alella, Bouquet d'Alella i Alella Vinícola i les vinateries Xarel·lo, Celler Jordana i La Companyia d'Alella.
Anna Alfaro
Narcís Perich està d’estrena. Immers de ple en la gravació del seu últim disc, s’ha aventurat a fer una cançó per refrescar-nos l’estiu amb una copa de vi català a la mà. Parlem amb aquest músic d’Alella perquè ens expliqui d’on sorgeix “Terra de vi” i com s’hi ha inspirat.
Quan es comença a cuinar la cançó?
El 2015 em van demanar de fer les músiques per una app que era un joc per a mòbils. Es tractava de buscar raïm de diferents varietats i fer-te el vi. Els vaig fer les músiques i un tema principal, que és aquesta cançó, però el joc al final no va tirar endavant.
I has decidit llançar-la ara.
Tenia la cançó al calaix de feia anys, però no m’encaixava llançar-la amb els meus discos i vaig pensar de publicar-la com a cançó d’estiu. Se’m va ocórrer parlar amb l’Òscar Pallarès, director d’aquesta revista, perquè l’escoltés i intercanviar-hi idees. Em va proposar llançar-la amb el número d’estiu de Papers de vi. I vaig dir: “Endavant!”
A la lletra apareixen varietats de raïm catalanes i totes les DO del país.
Les varietats de raïm em semblen un element molt interessant del món del vi i crec que la gent que no en forma part no les coneix. A l’hora de fer un vi hi ha molts factors que hi juguen un paper i em va semblar que era una bona idea esmentar alguns d’aquests factors que fan especialment ric aquest món. I pel que fa a les denominacions d’origen, soc d’Alella i volia esmentar la DO Alella, és clar! Però, quan vaig començar a fer la lletra, vaig posar-hi dues o tres DO més i aleshores vaig pensar: “Parla de totes elles i que la cançó sigui com una mena d’homenatge al vi català!”
Com ha estat el procés de creació?
Ser d’Alella de tota la vida fa que sigui gairebé inevitable conèixer el món del vi. He fet la verema molts anys, he treballat a Alella Vinícola i hi he fet de tot (des de descarregar caixes de raïm dels tractors fins a embotellar), he venut vi a la Companyia d’Alella... He passat per tot el procés! Tot el que diu la cançó, veremar, destriar, premsar i fermentar, són coses que ja havia fet, però sense pensar-hi gaire. I, arran de la cançó, vaig informar-me de tot el procés per escriure-la.
De quina idea parties?
Volia lligar la cançó amb la cultura del vi. Relacionar-la amb la terra, amb la natura, amb la poesia... La cançó parla de descobrir un món nou. Volia explorar la idea de paisatge i de cultura del vi relacionat amb el món on vivim. Aquest vincle, del vi amb una cultura mil·lenària, amb aquesta manera de fer les coses. Segurament això ens ha portat a ser com som i és la terra que tenim aquí, els fruits que ens dona. Com deia en Raimon, tenim unes arrels i qui perd les arrels perd la identitat. És així. Cal preservar la cultura pròpia que tenim, i la cultura del vi forma part de la nostra.
