Alella Vinícola acull la Jornada sobre enoturisme de FIVIN

Enoturisme: tots plegats sumem

FIVIN (Fundació per la Investigació del Vi i la Nutrició), amb el suport de la Diputació de Barcelona, va celebrar el passat dijous dia 5 de novembre la seva quarta jornada consecutiva sobre enoturisme. Després de passar pel Penedès i el Pla de Bages, l’edició d’enguany va tenir lloc a la DO Alella, concretament al celler Alella Vinícola. L’acte va reunir a més d’un centenar d’assistents i portava per subtítol, “De la venda del producte a la venda de l’experiència”. Aquesta jornada es va dividir en tres parts: comercialització, màrqueting i comunicació, i es va cloure amb una conferència sobre la part online d’aquesta branca del turisme, la de la cultura del vi. El debat es va centrar en l’estratègia, promoció i comunicació d’aquestes experiències i en si tot plegat ha de girar al voltant del producte o de la pròpia experiència. Públic i participants van destacar la importància d’una frase pronunciada per una de les ponents: “hem de saber transmetre tres idees, perquè la quarta ja no es queda”. Així, es va poder concloure que és necessari sensibilitzar els agents del territori (restaurants, hotels, cellers, etc.) i l’Administració per tal de crear sinergies, així com veure les singularitats del territori per poder-les comunicar. Tot plegat, per potenciar el concepte d’emportar-se sentiments dins l’experiència enoturística. 

Elisabet Cots Foraster