El Consorci de Turisme Costa del Maresme convida un grup de 'bloggers' a conèixer les vinyes de la DO Alella

Cinc autors de blogs de viatges i turisme visiten els principals atractius del Maresme

Gemma Becerra, responsable d'enoturisme d'Alella Vinícola, explica el terrer de la DO Alella a la Vall de Rials
Gemma Becerra, responsable d'enoturisme d'Alella Vinícola, explica el terrer de la DO Alella a la Vall de Rials | Cedida

El Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme ha organitzat un viatge de premsa per a autors de blogs, del 28 al 30 de setembre. En aquesta ocasió, han estat 7 bloggers els que han pogut conèixer el territori a través de diverses activitats i visites organitzades pel Consorci. @Mueroporviajar, @Viajarlocuratodo, @JordiCarrió, @Viajesideas i @Viatges20 han estat els protagonistes d’aquest blogtrip carregat de coneixement i descobertes, però amb la diversió sempre present per gaudir de la natura, la cultura, la gastronomia i l’enoturisme que ofereix el Maresme. “Som conscients que les xarxes socials són un canal indispensable per difondre els atractius del Maresme i per aquest motiu hem decidit apostar per un trip enfocat a professionals de les xarxes socials”, explica el president del Consorci, Joaquim Arnó. El divendres 28 els bloggers van arribar a Caldes d’Estrac, a l’Hotel Dynamic, allà van realitzar una sessió de ioga i una activitat de benvinguda on van haver de demostrar els seus coneixements sobre el Maresme.

L’endemà es van desplaçar a Canyamars (Dosrius), on van visitar el Rukimon, el parc on viuen totes les races de rucs de la Península. Una de les activitats més destacades dins d’aquest parc va ser l’adquisició del carnet de conductor de rucs! Un cop feta la gana, els participants van dinar al restaurant La Vinícola, on van fer una passejada per les últimes “vinyes urbanes” d’Europa, una visita al celler, un tast comentat de tres vins i, també, van conèixer el terrer de la Denominació d’Origen Alella: la seva geologia, climatologia i les seves varietats, visitant el celler i les vinyes d'Alella Vinícola. Al vespre, van gaudir de la Nit de tapes al Mercat de Montgat, una festa en què els assistents van tastar les tapes que brindaven les parades del Mercat. La música en directe va fer que els professionals de les xarxes socials s’ho passessin d’allò més bé mentre gaudien de la gastronomia del nostre territori.

Amb les piles carregades, diumenge els bloggers van practicar alguns dels esports més de moda de la nostra costa a la Base Nàutica d’Arenys de Mar: el paddle surf, el caiac i una volta en catamarà. Després de dinar, va tocar un Escape Room “El Misteri de la Casa Coll i Regàs”, a Mataró. Aquest no va ser un Escape Room normal i corrent ja que, a més de recórrer els diferents espais i descobrir els enigmes per superar les proves, l’activitat es va desenvolupar en un espai cultural i singular com és la casa modernista Coll i Regàs, obra de l’arquitecte Josep Puig i Cadafalch. Després de treballar en equip i de superar tots els reptes d’aquesta activitat, va arribar un dels moments més entranyables del trip: l’hora de dir “fins aviat”. “Estem molt contents dels resultats dels trips realitzats durant el setembre. Hem pogut acollir al nostre territori professionals de la comunicació procedents de diversos països i que han gaudit d’activitats culturals, gastronòmiques, esportives i lúdiques en un entorn de mar i de muntanya”, explica Arnó. “Les conclusions són d’allò més positives, tant a l’hora d’avaluar els resultats com en el mateix moment de fer les activitats. El nostre objectiu és donar a conèixer a tothom el nostre territori però també fer que els participants gaudeixin de totes les activitats que preparem. Treballarem de valent per realitzar més trips i seguir donant a conèixer la joia del Maresme”,ha conclòs Arnó.